بارگذاری

همه چیز در مورد نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۰ دبی 

نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۰ نمایشگاهی جهانی است که قرار است در ۲۰ اکتبر ۲۰۲۰ افتتاح و تا ۱۰ آوریل ۲۰۲۱ که مصادف با پنجاهمین سالگرد تاسیس کشور امارات متحده عربی است به میزبانی کشور دبی و در کشور امارات متحده عربی برگزار شود. میزبانی این نمایشگاه معتبر جهانی سودآوری زیادی برای کشور میزبان دارد و کشورهای متعددی در پی کسب این عنوان بودند. اما در نهایت دبی میزبان این نمایشگاه شد و دبی در حال ساخت یکی از بزرگ ترین زیرساخت های نمایشگاهی در جهان است. مصادف شدن پنجاهمین سالگرد تاسیس امارات با میزبانی این نمایشگاه هم خبر میمون و مبارکی برای امارات است. چرا که طبق برنامه ریزی ها دولت این کشور در نظر دارد امارات را در «بین بهترین کشورهای جهان» قرار بدهد و با افزایش انفجاری موج توریست ها و گردشگران خارجی، توسعه کسب و کارهای داخلی و افزایش و ارتقاء شهرت و محبوبیت بین المللی دبی این مهم را به انجام برساند. کشورهای ایران ، ارمنستان ، ایتالیا، بریتانیا، اندونزی، فرانسه، هلند، نیوزیلند، اسلوونی، لوگزامبورگ، یونان، تونس، قزاقستان، شیلی، نیجریه، آلمان و ایرلند کشورهایی هستند که تاکنون حضور خود در این نمایشگاه و رویداد بزرگ جهانی را اعلام کرده اند.

دبی به عنوان میزبان نمایشگاه جهانی "اکسپو" با شعار "پیوندافکار، ساخت آینده" Connecting Minds , Creating the Future" در سال ٢٠٢٠ میلادی انتخاب شد. این اولین بار در ١٥٠ سال عمر این برنامه سالانه است که در خاورمیانه برگزار می شود. این امیرنشین به جلوه های شهری و سازه هایی همچون برج خلیفه شناخته می شود که بلندترین برج جهان است.با اعلام پیروزی دبی در این انتخاب، آسمان اطراف این برج ٨٢٨ متری، صحنه آتش بازی و نور افشانی شد. اکسپو ٢٠٢٠ حتی پیش از آن که دبی به عنوان میزبانش شناخته شود، خرج فراوانی روی دست مقامات آن گذاشت. دبی پیش بینی کرده است که موفقیت در گرفتن این میزبانی می تواند ٢٣ میلیارد دلار بین سال های ٢٠١٥ تا ٢٠٢١ برایش سود داشته باشد. این معادل یک چهارم تولید ناخالص داخلی دبی است. هزینه های این اکسپو حتی پیش از رسیدن میزبانی به دبی، آغاز شده بود، طبق این برآورد، کل هزینه این رویداد که شش ماه برگزار می شود، 4/8  میلیارد دلار خواهد بود.

محمد بن راشد آل مکتوم، امیر دبی و نخست وزیر امارات متحده عربی، پس از اعلام میزبانی، در اطلاعیه ای وعده داد که جهان را در سال ٢٠٢٠" متحیر کند".او گفته است: "اکسپو ٢٠٢٠ در دبی، به نقش قدیمی خاورمیانه به عنوان آمیزه فرهنگ ها و خلاقیت، زندگی تازه ای می دهد" این علامتی است از نیاز جهانی برای همکاری جهت الهام بخشیدن به نسل ها ی آینده و توسعه مشارکت در سراسر بخش ها، سازمان ها و جغرافیاها برای تامین بسیاری از نیازهای دنیا که سریعاً در حال تغییراست. موضوع اکسپو تعمداً گسترده است، اما در نهان آن فکرخوش بینانه ای نهفته است. کشورهای مختلف هرگز بصورت قابل توجهی به یکدیگر متصل نشده اند؛ این فرصت برای تفکر مشترک، توسعه جمعی، بازرگانی ، تجارت ، تبادل سودمند، هرگز بزرگ نبوده است. با این حال، با محدودیت های کاهش منابع و با یک سیاره محدود، ما باید به دقت استراتژی های آینده خود را برنامه ریزی نمائیم. این در حالی است که ما به دنبال بهبود زندگی همه هستیم.

خوشبختانه با رایزنی های شرکت سهامی نمایشگاههای بین المللی جمهوری اسلامی ایران ، پاویون ایران نیز یکی از باشکوه ترین مشارکت کنندگان در این رویداد خواهد بود که در اخبار بعدی به جزییات این موضوع خواهیم پرداخت.

منابع : 

www.iran2020expo.ir

www.eligasht.com