بارگذاری

علیرضا آموخته مدیر برگزاری نمایشگاه و مدیر عامل شرکت مشاوران نمایشگاهی سایا نمای پارسیان در بررسی تخصصی پانزدهمین نمایشگاه تخصصی تجهیزات پزشکی،دندانپزشکی آزمایشگاهی و شیمیایی اصفهان که پس از سه سال وقفه به دلیل شیوع بیماری کرونا و برای نخستین بار در سایت جدید الاحداث بین المللی اصفهان ، سالن امیر کبیر برگزار گردید  گفت : پانزدهمین نمایشگاه تخصصی تجهیزات پزشکی،دندانپزشکی آزمایشگاهی و شیمیایی اصفهان MEDIFAIR2022 در اول اسفند ماه ۱۴۰۰ به ایستگاه پایانی رسید ولی برگزاری این دوره دارای نکات قابل تامل و‌ حائز اهمیتی است.

آخرین دوره این رویداد در سال ۹۷ و در مساحتی بالغ بر ۳۰۰۰ متر مربع برگزار شده بود که پس از وقفه ۳ ساله با رشد ۵۰ درصدی حضور مشارکت کنندگان مواجه گردید. تشکیل ستاد برگزاری نمایشگاه با حضور مدیران و‌مسؤلان و نمایندگان دستگاهها و ادارات ذیریط همانند معاونت غذا و دارو،معاونت درمان،اداره تجهیزات پرشکی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان دانشکده دندانپزشکی و انجمن دندانپزشکی،سازمان نظام پزشکی ،اتحادیه صنف تجهیزات پزشکی،انجمن متخصصین تجهیزات پرشکی،شهرک سلامت،شهرک علمی تحقیقاتی و شرکت شهرکهای صنعتی و هم اندیشی  و تشریک مساعی برای برگزاری نمایشگاهی با استاندارهای لازم و ارائه تولیدات و‌محصولات دارای مجوز و‌دعوتهای لازم از متخصصین ،پزشکان و فعالین صنعت تجهیزات پزشکی نوید بخش برگزاری رویدادی دانش محور در استان صنعتی اصفهان بود که با تلاش و همت بی وقفه و پیگیری های متعدد ستاد برگزاری نمایشگاه به لطف خداوند محقق گردید. 
تفاوت چشمگیر این نمایشگاه با سایر عناوین تمرکز بر مقابله با بیماری کرونا بود ، به نحوی که تولیدکنندگان ماسک، ونتیلاتور،تجهیزات بیمارستانی، پوششهای محافظتی، ضدعفونی کننده های محیط و هوا و... نمونه ای از تولیدات شرکتهای ایرانی بود که ارائه برخی از آنها برای نخستین بار در این نمایشگاه اتفاق افتاد.
حضور پاویون شرکتهای دانش بنیان با محوریت شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان و همچنین دانشگاه علوم پزشکی و ارائه دستاوردهای نخبگان و دانشمندان جوان ایرانی ، حضور و مشارکت نخستین پاویون فن بازار ملی ایران توسط شرکت شهرکهای صنعتی اصفهان و ارائه بالغ بر۴۰ مورد از نیازهای فناورانه جهت ساخت و تامین نیازهای تجهیزات پزشکی ، حضور مدیران و‌معاونین دانشگاههای علوم پزشکی اصفهان، رؤسای بیمارستانها و دانشگاههای پزشکی استان، شهرک سلامت، سازمان تامین اجتماعی و استقبال از تولیدات و محصولات ارایه شده و همچنین حضور فعالین اقتصادی از استانهای یزد و چهارمحال و بختیاری در قالب تور تجاری با حمایت شرکت شهرکهای صنعتی از دستاوردهای ارزنده و حائز اهمیت ستاد برگزاری این رویداد بوده است.
حضور هیئت تجاری بازرگانی اقلیم کردستان عراق و بازدید کنندگانی از کشورهای عراق،عمان و امارات متحده عربی، حضور معاون سفارت تاجیکستان و رابط تجاری سفارت قرقیزستان در نمایشگاه و ایجاد ارتباط با فعالین تجهیزات پزشکی و همچنین عقد قرارداد همکاری فی ما بین نمایشگاههای اصفهان و سلیمانیه عراق و رویداد ملی ریورس پیچ گیاهان دارویی بین شرکت شهرکهای صنعتی اصفهان و دانشگاههای آزاد نجف آباد و خوراسگان در حاشیه این نمایشگاه ، در بخش بین المللی اتفاق افتاد.
با توجه به تخصصی بودن این عنوان و عدم برگزاری در سایر استانها در دو سال اخیر میتوان اذعان نمود این نمایشگاه، استان اصفهان را به کانون مهم فعالین و تولیدکنندگان تجهیزات پزشکی تبدیل نمود.
علیرضا آموخته، در پایان ضمن قدردانی از حامیان و دست اندرکاران برگزاری این رویداد تخصصی افزود : امید است برگزاری این نمایشگاه بیانگر بخشی از توانمندیها و ظرفیت فراوان دانشمندان و تولیدکنندگان ایران اسلامی و کمکی هرچند کوچک به جامعه سلامت کشور باشد.