بارگذاری

حضور ایران در اکسپوی 2020 دبی بصورت پاویون مستقل و ساخت سالن Self-Built Pavilionخواهد بود.

در طول دوره های مشارکت در اکسپوها، ایران برای بار دوم، بصورت مستقل و بشکل پاویون خودساز مشارکت خواهد نمود . در دوره های گذشته و تا سال ٢٠٠٠ ، ایران در پاویون های مشترک حضور می یافت . در اکسپوهای سال ٢٠٠٥ و ٢٠١٠ ایران از سالن های ساخته شده توسط برگزارکننده استفاده کرده بود. از سال ٢٠١٥با اختصاص زمین، نسبت به ساخت پاویون با تم ویژه مرتبط با موضوع اکسپو مشارکت نموده است.

تاکنون ١٩٢ کشور و سازمان بین المللی جهت مشارکت اعلام آمادگی نموده اند که از بین آنها ١٢٠ قرارداد منعقد گردیده و به ٥٣ کشور از جمله ایران، زمین اختصاص داده شده است.

نمایشگاه جهانی، اکسپو جهانی که به اختصار اکسپو نامیده می شود نمایشگاهی بین المللی و بسیار معتبر و مشهور است که هرچند سال یک بار برای نمایش و ارائه دستاوردهای ملل مختلف برگزار می شود. نمایشگاه جهانی اولین بار در سال ۱۸۴۴ در پاریس برگزار شد و از آن پس به رسمی همیشگی و دائمی تبدیل شد. اهمیت این نمایشگاه برای کشورها به اندازه ای زیاد است که بعد از مسابقات جام جهانی فوتبال و بازی های المپیک، سومین رویداد مهم بین المللی دنیا محسوب می شود. از این رو گاهی آن را المپیک فرهنگ ملل هم می نامند. نمایشگاه جهانی زیر نظر موسسه بین المللی نمایشگاه(Le Bureau international des expositions)  که در شهر پاریس قرار گرفته برگزار می شود. آخرین نمایشگاه در سال ۲۰۱۷ و در شهر آستانه قزاقستان برگزار شد.

جهت مشاهده جزییات و دریافت فایل پیوست از لینک پیوست استفاده نمایید :  http://samexpo2020.com/wp-content/uploads/2021/07/Expo2020dubi-presentation.pdf

منابع : https://www.expo2020dubai.com     www.iran2020expo.ir